28 Mart 2011 Pazartesi

Çoklu işlem modundayız

4 Ekim’de başlayan Bilişim Zirvesi 2010 etkinliğine katıldım. Önceki senelere göre katılımın daha yüksek olduğunu farkettim. Bunun en önemli sebebi sanırım etkinliğin Beylikdüzü’nde değil de Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde yani şehrin göbeğinde olması.
Etkinlikle ilgili Btnet.com.tr ‘de birçok haber ve video yayınlandı. Ben burada farklı bir konuyu incelemek istiyorum. Etkinliğin ilk gününde ana salonda birçok konuşma ve panel yapıldı. Ben de gün boyu bu panellere katıldım ve farklı yerlere oturarak hem sunumları izledim, hem de insanları inceledim. Bir ara çok ilginç bir manzara oluştu en arkada oturduğum için yukarıdan salonu görme şansım vardı ve salonda sanki konserdeymiş gibi nerdeyse her koltukta ışık saçan cihazlardan vardı, müziğe eşlik edercesine.
Şaka bir yana aslında o ışık saçan cihazlar cep telefonları ve notebook’lardı. Evet panelleri izleyenler bir yandan paneli dinlerken diğer yandan da epostalarını kontrol ediyor, mesaj yazıyor, haberlere göz atıyordu.
Aslında malesef günümüzün gerçeğinin birebir özeti karşımdaydı. Artık malesef kimse tek bir işe veya konuya odaklanmıyor veya odaklanamıyor. Konferans seyrederken epostalarımıza bakıyoruz, sohbet ederken cep telefonumuzu kurcalıyoruz, toplantı yaparken borsayı takim ediyoruz, televizyon seyrederken facebook’da dolaşıyoruz.
Yıllar önce çoklu işlem dendiğinde Microsoft’un çıkardı Windows işletim sistemi veya o zaman daha önce olan MAC’ler aklımıza gelirdi. Şimdi bizlerde aslında o durumdayız. Tek bir işle malesef ilgilenemiyoruz. Araba kullanırken telefonla konuşmak artık normal hale geldi. Ama malesef beynimiz daha evrimleşmedi. Aynı anda birçok iş yaparken aslında yüzeysel yapıyoruz. Dinlediğimizi sanıyoruz ama dinlemiyoruz, okuduğumuzu sanıyoruz ama anlamıyoruz, araba kullandığımız sanıyoruz ama aslında trafik terörü estiriyoruz.
Artık insan beyninin de “Dual Core” olma vakti geldi sanırım.

Hiç yorum yok: