2 Mart 2009 Pazartesi

Barselona cephesinde yeni birşey yok

Yazıya başlık düşünürken aklıma Erich Maria Remarque’ın Garp Cephesinde Yeni Bir şey Yok adlı kitabı aklıma geldi. Belki içerik olarak benzemiyorlar ama geçen hafta sektörün odaklandığı Barselona’daki “Mobile World Congress” de gerçekten yeni birşey yoktu.
16 – 19 Şubat tarihlerinde her sene olduğu gibi yine Barselona’da Mobil dünyanın en önemli konferanslarından biri gerçekleştirildi. Burası her sene yeni ürünlerin ve servislerin duyurulduğu bir yer olduğu için tabiki bu sene de beklentimiz çok fazlaydı. Gerçi krizin etkilerinin olacağı belliydi ve katılımcı sayısındaki düşüş daha ilk günden kendini gösterdi. Bir önceki sene ilk gün kayıt kuyruklarının uzunluğunu hatırlarken bu sene bomboş kayıt bankoları ile karşılaştık. Sanırım katılımcı sayısının da geçen seneye göre yarı yarıya düşük olması zaten herşeyi anlatıyor.
Bu sene Nokia, Samsung gibi firmalar yeni telefon modellerini tanıtırlarken aslında yeni anlayışlarını da ifade ediyorlardı. Telefon üreticileri artık telefonlarını anlatmaktan çok verdikleri ek müzik, video gibi servisleri ön plana çıkarıyorlar. Operatörler tarafında da aynı strateji izleniyor ve çoklu ortam ürünleri tanıtılıyordu.
Konferansın en önemli etkinliği MOFILM mobil kısa film festivali oldu. Festivali 100’den fazla ülkeden başvuran 250 kısa film arasından “İngilizce ikinci dil” filmi kazandı.
Yine konferansın yıldızları Uzakdoğulu firmalar oldu. Özellikle Huawei ve ZTE kalabalık standlarla oldukça dikkat çekiciydi. Önümüzdeki hafta detaylı olarak inceleyeceğimiz Mobil TV ürünleri de birçok firma tarafından tanıtılan servislerin başında geliyordu.
Açıkçası geçen seneki konferansda stand açan firmalar çok fazla bir değişiklik yapmamış hatta geçen sene kurdukları standların birebir aynısını kurup, yine aynı ürünleri, aynı kişilere tanıttırıyorlardı. Anlayacağınız Barselona cephesinde bu sene yeni birşey yok.
Barselona’dan aklımda kalan sadece lezzetli Paella’ları ve şarapları oldu.

Hiç yorum yok: